h1

Nee, dank je…

5 juni 2010

Waarom accepteren Nederlanders al die belachelijke staatsuitgaven van ons belastinggeld? Omdat wij aardig gevonden wilen worden, graag een sociaal gezicht willen hebben?  Niet gezien willen worden als egoist?

Ik ben daar niet zo zeker van.
Ik met mijn Jip en janneke logica ben een simpele,  realistische denker.

Buurvrouw vraagt aan mij 10 euro te leen voor boodschappen, deze leen ik haar graag. Wanneer de buurvrouw een paar weken later weer langs komt voor een tientje en ik nog maar 15 euro voor een week  heb, ben ik dan de enige die tegen deze buurvrouw zegt: “Sorry buur, deze keer niet”?!

Moeten wij doorgaan met het geven van geld aan allerlei landen in het kader van ontwikkelingshulp, terwijl wij het in ons eigen land al zo moeilijk hebben? Nee, dank je..

Moeten wij een land waar een veroordeelde drugshandelaar en tevens verdachte van een aantal moorden die op democratische wijze wordt gekozen tot president, steunen met 92 euro per inwoner, van ons belasting geld? Nee, dank je.. 

Cindy deed ooit al eens een onderzoekje naar allerlei gesubsidieerde clubjes voor (uitsluitend) moslims. Niet dat ik deze mensen het geluk in het leven wilt ontnemen, maar omgekeerde discriminatie van mijn belastinggeld? Nee, dank je..

62% van de prijs van iedere liter benzine die ik tank, gaat in de staatskas. Moet van dat geld die knaap uit Rondom 10  (3:30) betaald worden die niet in een magazijn gaat werken omdat hij “toch al in de uitkering zit, en al geld krijgt”? Nee, dank je..

Moet ik, wanneer ik mijn gaspedaal iets te hard heb ingetrapt, hogere boetes betalen dan die eerder genoemde luilak uit rondom 10 omdat ik 15  jaar geleden wel de moeite heb genomen om dat vuile werk te doen en inmiddels door hard te werken een goede carriere heb opgebouwd?Nee, dank je..

Moeten wij de ontwikkeling van de infrastructuur van ons land, waar een groot deel van onze economie van afhankelijk is, laten dwarsbomen omdat een zeldzame krekel, een nestje heeft gebouwd aan de rand van dat gebied? Nee, dank je..

Moet er van belastinggeld een Opera vereniging, of theater groepje gesubsidieerd worden, terwijl de meeste belastingbetalers nooit naar dat soort cultuur gaan kijken? Nee, dank je..

Moeten wij tussen de 75 en 100 euro per gezin betalen om te kijken naar 3 publieke omroepen, terwijl we nog 121 andere kanalen hebben op onze televisie waar we uit kunnen kiezen?  Nee dank je..

Moeten wij dan het risico nemen dat Cohen, Halsema of Roemer het voor het zeggen krijgt in Nederland?

Vul die laatst zelf maar in.

Richard Schneider

5 reacties

  1. Hear – Hear!


  2. Wist u dat een harde eis van ontwikkelingshulp vaak is dat het geld wordt besteed in het land van herkomst?

    Ik vind dat u Jip en Janneke tekort doet met uw suggestie ‘dat we het in eigen land al moeilijk genoeg hebben.’ Jip en Janneke kennen heus het verschil wel tussen Holland en, pakweg, Eritrea.


  3. Om op je laatste vraag een antwoord te geven (merkwaardige retorische vragen zijn er om te beantwoorden): Lijkt me van wel. Na 40 jaar neoliberale verwoesting van de globe wordt het eens tijd voor een nieuw systeem. Jammer dat de slachtoffers van het neoliberalisme (smerig gezegd, het plebs) en masse op neoliberale partijen blijft stemmen, omdat ze simpelweg zichzelf tegen dezelfde steen blijven stoten.

    Milton Friedman is dood


  4. Gun party; stelletje ongeregelde plattelandsdwazen uit de 19e eeuw , schietgrage cowboys, de indianen zijn geruimd, nu richten hun pijlen(kogels) zich op anderen.

    Nee dank je vreselijke egoisten: het Rutte/Verhagen egoisme gaat dit land nog verder in de economische ellende storten en Hoor hier de loten van de Tea-party dat nog erger willen maken. Zij willen alles privatiseren en alles afjatten van de burger. het tafelzilver verpatsen aan graaiers.
    Hoor de GUN party. Het ikke ikke taaltje ten voeten uit. Merkwaardige tuinkabouters in een van de gewelddadigste staten met pure racisme als moeder van het witte superioriteitsenken.
    Tuurlijk moet je een GUN kunnen hebben, ze hebben de armen en kansloze medemens tot op het bot uitgezogen en daar mag je op schieten.Het ontgaat de Gunners dat zelf schuldig zijn aan die armoede.
    Dat belastingen ergens voor dienen ontgaan egoïsten altijd. Het zorgpakket wordt al uitgekleed naar Amerikaans model. Maar vergis u niet, de mensen gaan dit niet pikken. Die Gunners maken de maatschappij rotter en dus zullen mensen zich weer gaan verenigen en dat komt de T-partij dwazen op de koffie..maar geen lekker bakkie.
    Dat vreselijke Amerikaanse egoïsme van de conservatieven is gelukkig niet van alle Amerikanen, want alleen die maffe cowboys staan daar voor. Alsof iemand die tegen een minimum loont keihard werk niet is gebaat met een fatsoenlijke sociale sterke maatschappij. Die arrogantie van die Teaparty is stuitend. Zeuren en zanniken over van alles en nog wat. Maar als ze zelf wat hebben dan heeft de overheid in hun ogen de taak HEN en alleen Hen te helpen


  5. Beste heer Schneider,

    Ik wilde u graag feliciteren met deze uitstekende verwoording van de problematiek omtrent de huidige
    politiek en gedachten in Den Haag. Uw geeft achter elkaar perfecte voorbeelden van hoe er, door sommigen, op belachelijke wijze naar de realiteit wordt gekeken in deze dagen van de verzorgingsstaat.

    Eigenlijk heb ik slechts enige problemen met het begrijpen van de volgende regels:
    “Niet dat ik deze mensen het geluk in het leven wilt ontnemen, maar omgekeerde discriminatie van mijn belastinggeld? Nee, dank je..”

    Om het te kunnen begrijpen, heb ik de regels geprobeerd te ontleden. Met “deze mensen”, refereert u natuurlijk naar de leden van al die duizenden gesubsidieerde moslim-clubs. Maar wat wordt bedoelt met ‘omgekeerde discriminatie van mijn belastinggeld’?

    Ik heb er enkele woordenboeken op nageslagen, voor een accurate definitie van discriminatie en kwam zo uit bij de Van Dale:’het maken van ongeoorloofd onderscheid’.

    Bedoelt u dan met ‘omgekeerde discriminatie’:
    – Het niet meer maken van ongeoorloofd onderscheid.
    of:
    – Het maken van geoorloofd onderscheid.

    en vervolgens:

    – Het niet meer maken van ongeoorloofd onderscheid in uw belastinggeld.
    – Het maken van geoorloofd onderscheid in uw belastinggeld.
    – Het niet meer maken van ongeoorloofd onderscheid in moslimclub-leden aan de hand van uw belastinggeld.
    – Het maken van geoorloofd onderscheid in moslimclub-leden aan de hand van uw belastinggeld.

    Achter kritiek op dit laatste kan ik mij vanzelfsprekend volledig scharen. Ik ben zeer benieuwd naar uw plannen om deze ideeen te concretiseren en zal uw bewegingen in de toekomst nauwlettend in de gaten houden.

    Uw nieuwe volgeling,
    J. Bertrandus



Geef een reactie

