h1

Amerika vs Nederland

22 oktober 2010

Het is vrij logisch dat wij (de Tea Party) vergeleken worden met de Tea Party in de Verenigde staten. Helaas, en ik benadruk helaas, is dit niet het geval. Wij kunnen geen afspiegeling zijn van Amerika puur omdat Nederland, Amerika niet is. Wij zijn een verzorgingsstaat, hoe hard dat ook mag klinken. Wij laten de overheid graag alles voor ons regelen, van kinderopvang tot ons pensioen. Amerikanen regelen hun zaken over het algemeen liever zelf, zij zien de overheid als een instelling die er is om hun rechten te beschermen en geen plichten oplegt.

Waarom dan toch een Tea Party? Omdat het de hoogste tijd is dat wij zelf gaan bepalen wat er met ons belastinggeld gebeurt. Te veel van ons geld verdwijnt in bodemloze putten als ontwikkelingssamenwerking, subsidies voor linke hobbies en dubieuze organisaties die zogenaamd mensen helpen (denk hierbij aan schuldhulpverlening en reïntegratiebureaus). Europa kunnen wij niet meer betalen net zoals wij de hulp aan Griekenland niet konden betalen. Wie denkt dat het geld van Griekenland ooit terug komt bij ons is naïef en kent de Grieken niet, belastingontduiking blijft daar volksport nummer één.

Zou het niet geweldig zijn wanneer wij de regering ter verantwoording kunnen roepen na het nemen van dit soort beslissingen? Ik denk dan aan een publieke debatavond. Wanneer wij groot genoeg zijn en er voldoende animo is zullen politici vast niet te beroerd zijn om een paar uur van hun tijd aan ons (het volk) te besteden.

Ik wil graag duidelijk maken dat het doel van deze beweging niet is om deel uit te maken van de politieke elite in Den Haag, wij zijn een burger initiatief en zullen dit blijven. Wij zijn niet gebonden aan een politieke partij en hebben ons dus ook niet te houden aan partijstandpunten, regeer- en gedoogakkoorden.

Op dit moment heeft Nederland de best denkbare regering voor wat Tea Party idealen betreft, is het perfect? Nee, het is verre van perfect maar het is wél een begin. Afstand nemen van de verzorgingsstaat kost tijd en is niet haalbaar. Dat is geen doemdenken maar eerder realistisch inzien dat het merendeel van de Nederlandse bevolking nu niet in gaat leveren om op latere leeftijd niet te kunnen genieten van de verzorging die de staat ons biedt. Dat maakt de Tea Party niet overbodig want mag het iets minder? Iets minder belasting? Iets minder betutteling? Iets minder bemoeienis? Iets minder potverteren?

Mocht je iets willen en kunnen betekenen voor onze stichting dan vernemen wij dat graag via Email.

Donaties zijn zeer welkom via paypal of bankrekeningnummer 426201914 beiden op naam van Stichting Dutch Tea Party te Schagen.

13 reacties

  1. helemaal mee eens, alhoewel ik vrees dat de ongebreidelde belasting diefstal nog wel even gewoon zal doorgaan.
    belangrijk is echter dat we eindelijk eens inzicht krijgen waaraan die diefstal word besteed. met name op europees niveau. dan kunnen we gericht actie gaan voeren en de verantwoordelijke figuren eens op het matje roepen!
    helemaal goed initiatief.


  2. We moeten helemaal af van die Europese Unie met niet verkozen dictators aan het hoofd van een federale staat!

    De politieke unie (EU) is een ramp aan het worden voor Europa waar de economische unie (EEG) en zegen was.


  3. I hope everyone’s English is better than my Dutch. 🙂 I’m reading your site via google translate. I’m in America anxiously awaiting next week’s election results, and hopefully the Big Government politicians destroying my country will be voted out.

    I am amazed how the EU gets away with what it does. Not only are so many in it for Big Government and not The People, but so many of them were appointed, not elected! On Youtube, I watch parties such as the UKIP fighting the EU in Parliament, and the pro-EU politicians’ arrogance is shocking. It is similar to the liberal Democrats’ arrogance here in the U.S..

    Who knows, maybe one day law-abiding Dutch will even be able to get a gun to protect themselves as easily as criminals can get them — since criminals don’t care about laws anyway. …maybe that is a little off-topic for this site. 🙂 Either way, I wish you well with your fight for freedom.


  4. (Misschien deze computer vertaalde versie is beter dan het Engels. Keep welke beter is.)

    Ik hoop dat iedereen het Engels is beter dan mijn Nederlands. 🙂 Ik ben het lezen van uw site via Google Translate. Ik ben in Amerika bang afwachten tot volgende week de verkiezing van de resultaten, en hopelijk de Big regering politici vernietigen mijn land zal worden weggestemd.

    Ik ben verbaasd over hoe de EU komt er mee weg wat het doet. Niet alleen zijn zo velen in het voor Big regering en niet het volk, maar zo velen van hen werden benoemd, niet gekozen! Op Youtube, ik kijk partijen zoals de UKIP de bestrijding van de EU in het Parlement en de pro-Europese politici ‘arrogantie is schokkend. Het is vergelijkbaar met de liberale democraten ‘arrogantie hier in de VS.

    Wie weet, misschien een dag gezagsgetrouwe Nederlandse zal zelfs in staat zijn om een pistool te krijgen om zichzelf te beschermen net zo gemakkelijk als criminelen kan ze krijgen – omdat criminelen niet schelen wetten toch. … Dat is misschien een beetje off-topic voor deze site. 🙂 Hoe dan ook, ik wens u goed met uw strijd voor vrijheid.


  5. goed initiatief!

    als bewust kinderloze man vind ik het bijvoorbeeld een schande dat mijn belastinggeld wordt besteed aan kinderbijslag. als mensen zonodig kinderen moeten, dan betalen ze daar zelf maar voor. wat je zelf fokt, moet je zelf maar voeden! zeker nu het weer modieus wordt om meer dan 2 kinderen te nemen.

    en zet me niet als cynisch weg. ik ben gewoon bezorgd over waar mijn geld heen gaat. ik vind kinderen juist prachtig. maar ik ga andermans kinderen niet onderhouden.


  6. Edje,
    Als moeder van 5 (4 ontvangen kinderbijslag) kinderen ben ik het met je eens!
    Weg met kinderbijslag en zelfs de HRA maar niet voor slechts een deel van de bevolking. Iedereen of niemand is mijn mening.Tot die tijd zal ik het maar blijven opsparen zodat mijn kinderen kunnen studeren en het pensioengat kunnen vullen. Vooralsnog zie ik het als een belastingkorting.

    Cindy Schneider.


  7. Hallo,

    Het prachtige Nederlands weent. De auteurs van de stukken beheersen onze taal dermate slecht dat ik hen avondcursus Nederlands aanraad. Correct Nederlands, ook een linkse hobby.

    Groetjes,

    Joop.


  8. Zielige leegghoofderij is wat jullie kenmerkt, kantinepolitiek en papagaaiengedrag met dat geblaat over de zg. linkse kerk. Een infantiele en loze kreet die jullie intellectuele beperkingen haarfijn blootlegt. Belasting betalen is een vorm van beschaving waar solidariteit een deel van uitmaakt.
    Het niveau hier is ook duidelijk a.d.h.v. een malloot die zich beklaagt dat ie meebetaalt aan de kinderen van een ander. Wat een looser!
    Misschien kunnen jullie eerst even langsgaan bij een paar grote multinationals die jaarlijks de Nederlandse samenleving voor ettelijke miljarden bestelen door geen of véél te lage belastingafdrachten te doen. Of de CDA nminister aanpakken die 2 miljard belastinggeld heeft weggegeven om maar klanet te lokken voor een mega vervuilende en economische onrendabele kolencentrale.
    In dit land dankzij die belastingen hoeven mensen bv. geen honger te lijden en kunnen kinderen allemaal naar school. Dit in tegenmstelling tot de VS waar bv. ruim 44.000.000 mensen onder de armoedegrens leven en ruim 17.000.000 kinderen ZONDER eten naar school gaan. En dat allemaal mede dankzij de rechtse politieke hobbies van rechtse politieke criminelen als de Bushes en Reagan.
    Kijk naar Barzilie waar de economie bloeit dankzij ‘links hobbies’, kijk naar de econnomische crisis en bedenk je waardoor en door wie die is veroorzaakt. Iig niet door de linkse kerk.
    Lees dus eens geschiedenisboeken en kranten voor je de samenleving lastig valt met dat politieke braaksel.


  9. Ik irriteer me al jaren aan de SubsiDictatuur van Job en zijn grachtengordel vrienden. Terwijl ik mijn eigen zaak heb en keihard moet werken wordt ik door de gemeente , in dit geval de Gemeente Amsterdam, alleen maar tegengewerkt en moet ik meer dan de helft belasting betalen aan het stelletje onnonzelen in Den Haag. Ik hoop dat Rutte enigszins orde kan stellen in deze chaos. Ik hoop dat Nederland Nederland weer wordt. Het land waar men zonder te morren hard werkt en niet een uitkering aanvraagt om vervolgens naar de door de pvda gesponsord buurthuis te gaan waar haatbaarden onze cultuur te grabbel gooien.


  10. Goed initiatief, hoop dat jullie veel mensen zullen bereiken en kunnen overtuigen dat het compleet anders moet. Met een overheid die beslist wat er met jouw geld gebeurt, is de vrijheid ver te zoeken.
    Heb kleine donatie gedaan, en zal jullie inspanningen met veel interesse volgen.
    Hierbij ook mijn waardering voor al jullie tijd die jullie stoppen in deze belangrijke zaak.


  11. Beste Cindy, van de organisatie: leer Nederlands, sukkel.


  12. En tegen kritiek en andere meningen kunnen jullie dus ook al niet. Dat streeft naar vrijheid. Laat me niet lachen, jullie hebben geen idee wat dat betekent behalve het botvieren van je eigen vrijheid ten koste van die van een ander. het soort zeurpieten dat vindt dat buurmans’ auto voor z’n eigen deur moet staan en niet op ‘jullie plekkie’.
    Één duffe kliek hinderlijke dreinertjes met het gezamelijk IQ van een pond spruitjes.
    En nog te stom en uitgeblust om géén engels, maar je moers taal te gebruiken.


  13. Kunnen jullie alstublieft ophouden namens ‘het volk’ te spreken?



Geef een reactie

